Alles over bezorgen

Wil je weten hoe jouw bestelling precies bezorgd wordt en wanneer? Hieronder vind je de vragen die veel gesteld worden door onze klanten met betrekking tot de bezorging. Staat jouw vraag er niet tussen? Mail of WhatsApp ons gerust, we helpen je graag!

Om onze CO2-uitstoot te verlagen, bieden we de optie ‘flexibele bezorging’ aan. Als je voor deze optie kiest, wordt je bestelling gebundeld met andere bestellingen in één keer (binnen 3 werkdagen) bezorgd. Op deze manier sturen we beter gevulde bussen op pad en verbruiken we minder CO2 en karton.

We hebben speciaal voor het verzenden van onze producten een verpakking ontwikkeld die er voor zorgt dat je groene vriend in goede conditie aankomt. Naast deze plantvriendelijke verpakking geven we onze planten voordat ze verzonden worden nog een extra beetje liefde en water!

We streven ernaar alle bestellingen die op werkdagen voor 15:00 uur besteld worden de volgende dag te leveren. In het weekend kan je uiteraard ook bestellen, dan wordt je bestelling dinsdag bezorgd. Heel soms gaan onze beloftes mis, doordat niet de gehele bestelling op voorraad is of er een foutje wordt gemaakt bij PostNL. Is je plant na vijf dagen nog niet binnen? Mail of WhatsApp ons gerust, dan kijken we even met je mee!

Dit zijn de landen waar wij bezorgen en de bezorgopties per land:

Nederland (incl. Waddeneilanden)
Standaard levering, van dinsdag tot en met zaterdag tussen 09:00 en 18:00 (€4.95) Bij een bestelling boven de €50 zijn de verzendkosten gratis

Avondlevering, van dinsdag tot vrijdag tussen 18:00 en 22:00 (€6.50) Bij een bestelling boven de €50 is avondlevering (€1.55)

PostNL-punt, kies het punt bij jou in de buurt en haal het pakket op wanneer het uitkomt

België
Standaard levering, van dinsdag tot en met zaterdag tussen 09:00 en 18:00 (€4.95) Bij een bestelling boven de €50 zijn de verzendkosten gratis

Wij verdelen onze bestellingen over PostNL en DPD. Dit betekent dat je de dag voor de afgesproken leverdatum een track 'n trace van ons ontvangt waarmee je jouw pakket kunt volgen. PostNL of DPD zal dan op de afgesproken verzend dag een eerste poging doen om het pakket te bezorgen. Mocht je niet thuis zijn dan proberen ze het bij de buren af te leveren. Als dit ook niet lukt nemen ze het pakket weer mee naar het dichtstbijzijnde pakketpunt waar je het pakket binnen 7 dagen op kunt halen. PostNL of DPD zal in dit geval een notitie achterlaten in de app of per mail.

Grote bestellingen bezorgen wij met onze koeriersdienst, kijk voor meer info daarover hieronder!

Bij bestellingen met meer dan 15 planten bezorgen wij deze meestal met onze koeriersdienst. Dit geldt ook voor planten die groter dan 130cm zijn. De koerier levert de planten bij jou tot aan de deur, en neemt verpakkingsmateriaal gelijk weer mee. Wel zo makkelijk, en wij kunnen het weer gebruiken voor de volgende bestelling.

Op de ochtend van de levering ontvang je een email met daarin het telefoonnummer van onze koeriersdienst. Deze kan je eventueel bellen om een tijdsvak te krijgen waarin er bezorgd gaat worden.

Omdat de koeriersdienst van te voren ingelicht moet worden hebben we meestal wel 2 werkdagen nodig om de bestelling te bezorgen. Haastige spoed is zelden goed!

Hé, wat vervelend! Helaas gaat er weleens wat mis bij PostNL, niet zo gek ook, als er zoveel pakketjes te verwerken zijn! Als je pakket niet is aangekomen starten we een onderzoek voor je, zodat we zo snel mogelijk kunnen achterhalen waar jouw pakket is en deze alsnog laten opsturen. Als je bestelling vervolgens niet terecht is sturen we je uiteraard een nieuwe bestelling.

Nee helaas kan dat niet. PostNL zal je een dag voor de levering een tijdsframe geven waarin zij verwachten jouw pakketje af te zullen leveren.

Jammer genoeg kunnen wij geen instructies doorgeven aan PostNL. Wij kunnen hen dus ook niet doorgeven dat het pakket in de schuur gezet mag worden als je niet thuis bent, bijvoorbeeld. Je kunt natuurlijk een briefje achterlaten op de deur voor de bezorger. Wij kunnen alleen geen garantie geven dat de bezorger de instructies ook opvolgt. Mocht het pakket toch kwijtraken dan ligt de verantwoordelijkheid namelijk bij de bezorger.

Momenteel is dit nog niet mogelijk omdat we geen bezoekadres of winkel hebben, wellicht kunnen we in de toekomst deze manier van overhandigen wel aanbieden!