Alles over bezorgen

Wil je weten hoe jouw bestelling precies bezorgd wordt en wanneer? Hieronder vind je de vragen die veel gesteld worden door onze klanten met betrekking tot de bezorging. Staat jouw vraag er niet tussen? Mail of WhatsApp ons gerust, we helpen je graag!

We hebben speciaal voor het verzenden van onze producten een verpakking ontwikkeld die er voor zorgt dat je groene vriend in goede conditie aankomt. Naast deze plantvriendelijke verpakking geven we onze planten voordat ze verzonden worden nog een extra beetje liefde en water!

Je kunt na het invoeren van je bezorgadres zelf de gewenste bezorgdag aangeven, tot 14 dagen in de toekomst. Voor planten tot 130cm hoogte kan je tot 12:00 nog de volgende werkdag als bezorgmoment kiezen.

Voor grotere planten of pakketten hanteren we soms langere bezorgbeloftes. Dit staat dan aangegeven op de productpagina van dit product.

Heel soms gaan onze beloftes mis, doordat niet de gehele bestelling op voorraad is of er een foutje wordt gemaakt bij de vervoerder. Is je plant na vijf dagen nog niet binnen? Neem even contact met ons op, dan kijken we even met je mee!

Dit zijn de landen waar wij bezorgen en de bezorgopties per land:

Nederland (incl. Waddeneilanden)
Standaard levering, van dinsdag tot en met zaterdag tussen 09:00 en 18:00 (€4.95) Bij een bestelling boven de €65 zijn de verzendkosten gratis

Avondlevering, van dinsdag tot vrijdag tussen 18:00 en 22:00 (€6.50) Bij een bestelling boven de €65 is avondlevering (€1.55)

PostNL-punt, kies het punt bij jou in de buurt en haal het pakket op wanneer het uitkomt

België
Standaard levering, van dinsdag tot en met zaterdag tussen 09:00 en 18:00 (€4.95) Bij een bestelling boven de €65 zijn de verzendkosten gratis

Planten tot 130cm hoogte

Deze worden bezorgd met PostNL. Dit betekent dat je de dag voor de afgesproken leverdatum een track 'n trace van ons ontvangt waarmee je jouw pakket kunt volgen. PostNL zal dan op de afgesproken verzenddag een eerste poging doen om het pakket te bezorgen. Mocht je niet thuis zijn dan proberen ze het bij de buren af te leveren. Als dit ook niet lukt nemen ze het pakket weer mee naar het dichtstbijzijnde pakketpunt waar je het pakket binnen 7 dagen op kunt halen. PostNL zal in dit geval een notitie achterlaten in de app of per mail.

Planten boven 130cm of grotere bestellingen

Grote bestellingen bezorgen wij met onze koeriersdienst, kijk voor meer info daarover hieronder!

Bij bestellingen met meer dan 15 planten bezorgen wij deze meestal met onze koeriersdienst. Dit geldt ook voor planten die groter dan 130cm zijn. De koerier levert de planten bij jou tot aan de deur, en neemt verpakkingsmateriaal gelijk weer mee. Wel zo makkelijk, en wij kunnen het weer gebruiken voor de volgende bestelling.

Op de ochtend van de levering ontvang je een email met daarin het telefoonnummer van onze koeriersdienst. Deze kan je eventueel bellen om een tijdsvak te krijgen waarin er bezorgd gaat worden.

Omdat de koeriersdienst van te voren ingelicht moet worden hebben we meestal wel 2 werkdagen nodig om de bestelling te bezorgen. Haastige spoed is zelden goed!

Hé, wat vervelend! Helaas gaat er weleens wat mis bij PostNL, niet zo gek ook, als er zoveel pakketjes te verwerken zijn! Als je pakket niet is aangekomen starten we een onderzoek voor je, zodat we zo snel mogelijk kunnen achterhalen waar jouw pakket is en deze alsnog laten opsturen. Als je bestelling vervolgens niet terecht is sturen we je uiteraard een nieuwe bestelling.

Nee helaas kan dat niet, je kunt enkel een leverdag selecteren. Wel kan je bij het kiezen van een bezorgoptie een tijdsindicatie zien wanneer PostNL bij jou verwacht langs te komen (voor bestellingen met planten tot 130cm). PostNL zal je een dag voor de levering een tijdsframe geven waarin zij verwachten jouw pakketje af te zullen leveren.

PostNL

Jammer genoeg kunnen wij geen instructies doorgeven aan PostNL. Wij kunnen hen dus ook niet doorgeven dat het pakket in de schuur gezet mag worden als je niet thuis bent, bijvoorbeeld. Je kunt natuurlijk een briefje achterlaten op de deur voor de bezorger. Wij kunnen alleen geen garantie geven dat de bezorger de instructies ook opvolgt. Mocht het pakket toch kwijtraken dan ligt de verantwoordelijkheid namelijk bij de bezorger.

Koerierdienst of bezorging door Plantsome

Wanneer jouw bestelling wordt geleverd door onze koeriersdienst of door ons eigen transport kan je in de checkout een notitie achterlaten met instructies voor de bezorger.

Momenteel is dit nog niet mogelijk omdat we geen bezoekadres of winkel hebben, wellicht kunnen we in de toekomst deze manier van overhandigen wel aanbieden!