Veelgestelde vragen

Hieronder vind je de antwoorden op vragen die veel gesteld worden door onze klanten. Je kunt dus het beste eerst kijken of het antwoord dat je zoekt hier tussen staat. Ben je opzoek naar een vraag over Bestellen, Betalen, Bezorgen of nazorgen en retourneren? Deze antwoorden vind je op de gespecialiseerde pagina’s. Als je vraag er alsnog niet tussen staat kan je ons altijd mailen en/of WhatsAppen, we helpen je graag verder!

Da's vervelend! Je kunt een klacht altijd melden door contact op te nemen via e-mail, Whatsapp of Facebook.

We reageren zo snel mogelijk op je klacht en gaan hier altijd binnen 14 dagen inhoudelijk op in. In de praktijk betekent dit dat we binnen 24 uur antwoord proberen te geven. Als we wat meer informatie van je nodig hebben, zullen we hier nog om vragen. We doen er uiteraard alles aan om met een gepaste oplossing te komen en jou weer helemaal tevreden te stellen.

Namens Thuiswinkel mogen we je nog het volgende vertellen:

Bent u niet tevreden met de afhandeling van uw klacht? Dan kunt u deze voorleggen aan de Geschillencommissie van Thuiswinkel, Postbus 90600, 2509 LP te Den Haag (www.sgc.nl). Tevens kunt u uw klacht voorleggen aan de Geschillencommissie via het Europees ODR Platform (http://ec.europa.eu/consumers/odr/)

Potverdrie! Als jouw pot aangekomen is alsof er een potje volleybal mee gespeeld is, is dat natuurlijk niet zo'n toffe ervaring.

Dat gaan we oplossen! Als je via deze link even de vragen doorloopt, zorgt onze Plantenservice ervoor dat er een nieuwe pot, of een terugbetaling, jouw kant op komt!

Okay, je hebt de groene liefde van je leven ontmoet. Online. Love on the first sight, maar dan...

Hé, niet op voorraad! Wat nu?!

Als één van onze planten of potten niet leverbaar is op dit moment, zetten we dit op zijn of haar pagina. Indien de kweker heeft laten weten wanneer we de plant weer kunnen bestellen, zetten we deze verwachte leverdatum er altijd bij. Indien er dus staat dat er geen verwachte leverdatum bekend is, weten wij het simpelweg ook nog niet! Maar, échte liefde is het wachten waard.

Gratis verzending bij orders boven de €65,-, anders €4,95.

Nederland

Opties:

Standaard levering met PostNL, van dinsdag tot en met zaterdag tussen 09:00 en 18:00

Avondlevering, van dinsdag tot vrijdag tussen 18:00 en 22:30 (€1.50 extra)

PostNL-punt, kies het punt bij jou in de buurt en haal het pakket op wanneer het uitkomt

Waddeneilanden

Leveringen voor planten en producten tot 130cm hoog is gratis. Bij grotere producten kan er een extra toeslag nodig zijn voor verzending, hier nemen we contact over op.

Producten met installatie

Voor grotere planten en aantallen bieden we een installatieservice aan. Dit bieden we voor nu aan voor de regio Randstad (NL). We rekenen hiervoor €75,- bij orders onder de €500,-.

België

Standaard levering, van maandag tot en met zaterdag tussen 09:00 en 18:00

Alle producten

Als een product anders aankomt dan aangegeven op de productpagina van het product, dan bieden we twee opties aan. Wanneer wij denken dat het product gered kan worden en dit ook de moeite waard is, zullen we je een korting aanbieden. Daarnaast heb je altijd de optie om kosteloos een nieuw product te ontvangen. De keuze is aan jou!

Binnenplanten en buitenplanten - 3 maanden plantgarantie

Indien een plant beschadigd is, niet bloeit terwijl hij dit wel zou moeten doen of op welke manier dan ook niet gezond meer is; zullen wij de plant zonder extra kosten vervangen. De garantievoorwaarden:

- Verstuur je eerste bericht (met de klacht) binnen 3 maanden na bezorgdatum.
- Je eerste bericht moet duidelijke foto’s bevatten van de plant als geheel en een close-up van de potgrond en de bladeren.
- De plant moet in bezit zijn van de eigenaar.
- Indien de plant beschadigd is door verkeerde behandeling (anders verzorgd dan wij aangeven op de productpagina) hebben wij het recht om de garantie niet toe te passen. Wij zullen echter altijd proberen te helpen om de plant erbovenop te helpen!
- We raden aan om onze app voor je kamerplanten te gebruiken. De app helpt je herinneren wanneer en hoeveel water je jouw planten moet geven.

Andere niet levende Producten

Op sommige producten is een fabrieksgarantie van toepassing. Als dit het geval is, wordt deze meegeleverd in de verpakking van het product.

Dit is een moeilijke vraag! Er zijn namelijk heel veel verschillende planten, met allemaal hun eigen voorkeuren. Om erachter te komen wat jouw groene amigo nodig heeft, kun je het best een kijkje nemen op onze verzorgingspagina en daar jouw plant selecteren.

Kom je er nog steeds niet uit? Dan mag je natuurlijk altijd even contact opnemen met onze Plantenservice. Zij gaan je dan helpen om jouw groene amigo binnen no time weer te laten shinen.

Jammer genoeg niet. Hoe leuk we het ook zouden vinden om alle plantgekkies in het echt te ontmoeten (en om selfies met jullie te maken!), dat gaat nog niet. We hebben (nog?) geen bezoekadres of fysieke winkel.

Uiteraard mag je ervanuit gaan dat we de mooiste plantjes voor je uitzoeken!