Alles over retourneren

Toch niet zo blij met je bestelling als je had gedacht? Hieronder vind je de vragen die veel gesteld worden door onze klanten met betrekking tot retourneren. Staat jouw vraag er niet tussen? Mail of WhatsApp ons gerust, we helpen je graag!

Wat vervelend! We hebben ons best gedaan je aan een plant te helpen die goed bij jou en je interieur past. Je kunt uiteraard je bestelling altijd zonder opgaaf van reden annuleren, als dit maar binnen 14 dagen na ontvangst gebeurt. Je hebt dan nog 14 dagen de tijd om de zending naar ons retour te sturen. We vragen je wel vriendelijk om het terugsturen van planten zo snel mogelijk te doen, zodat ze gezond bij ons aankomen.

Wel blij met je plant of ander product maar is ‘ie kapot of in slechte conditie aangekomen? Dan helpen we je graag aan een nieuw product, want dat is natuurlijk niet de bedoeling! Neem daarvoor even contact op met onze klantenservice.

Deze goede vraagt vergt een goed antwoord. Als leverancier zijn we verantwoordelijk voor het leveren van een kwalitatief goed product waar geen beschadigingen op zitten of onderdelen van missen. Op onze groene vrienden zit een garantietermijn van 3 maanden, mits goed verzorgd met gebruik van onze App!

“Goed verzorgd; lekker vaag”, hoor ik je denken. Met goed verzorgd bedoelen we dat je jouw planten verzorgt aan de hand van verzorging die wij adviseren. De verzorgingstips kun je per plant terugvinden op de productpagina’s en de verzorgings-blogs die wij schrijven. Mocht je er niet helemaal uit komen, stuur ons dan vooral een berichtje!

Als je merkt dat jouw plant het niet zo naar zijn zin heeft, twijfel dan niet en laat het ons gelijk weten! Des te sneller we het weten, des te beter we je kunnen helpen. Samen gaan we dan op onderzoek uit om te kijken wat er precies aan de hand is. Aan de hand van de situatie zorgen we voor advies op maat, of een passende oplossing zodat jouw groene amigo binnen de kortste keren weer staat te shinen!

Help, een plaag! Ze staan ook wel bekend als: ‘de vervelende beestje die plantenhet leven zuur maken’. Een plaag kan op de plant terecht komen door tocht, andere luchtstromen in de ruimte of zelfs via onze eigen kleren. Jammer genoeg kan het elke gezonde plant overkomen en is het hierdoor geen teken van een kwalitatief slecht product. Een plaag brengt ontzettend snel schade toe aan een plant! Zodra het beestje op jouw plant is gehuisvest, zul je binnen een week al vreemde plekken zien op de bladeren. Mocht het zo zijn dat je binnen twee weken na ontvangst van jouw plant ziet dat hij last heeft van een plaag, laat het ons direct weten, dan sturen we een nieuw exemplaar naar je toe! Na deze twee weken is de Plantgarantie voor een plaag helaas niet van toepassing, maar neem gerust contact op zodat we je erbij kunnen helpen!

Hoe zit het dan met sierpotten? Als een sierpot fout of kapot geleverd wordt, stuur ons dan een berichtje en wij zullen zorgen voor een nieuw exemplaar.

Als je jouw bestelling wilt annuleren (en dus de overeenkomst met ons ontbindt) zou het fijn zijn als je de ontvangen artikelen weer inpakt zoals ze zijn aangekomen. Gebruik hiervoor dus onze verzenddoos. Zo komen ze bij ons het beste terug en dan kunnen we weer een nieuw baasje voor ze zoeken! Mocht onze verzenddoos al bij het oud-papier liggen dan is het retourneren in een eigen gefabriceerde doos op eigen risico.

Als je het fijn vindt kunnen wij PostNL het pakket bij jou laten ophalen (€5,00). Neem hiervoor contact met ons op en dan plannen we een gewenste afhaaldatum voor jou in.

Vind je het gezellig om zelf nog een ommetje te maken met jouw groene amigo’s voordat ze weer op reis gaan? Dan kun je jouw pakket bij het dichtstbijzijnde PostNL locatie brengen. Dit is helemaal gratis zo lang je eerst contact met ons opneemt. Wij zullen jou dan de instructies geven die je nodig hebt voor het retourproces.

Wil je met een andere bezorger versturen? Dat kan ook, maar de kosten zijn dan wel voor eigen rekening. Wij vragen je ook hiervoor eerst met ons contact op te nemen alvorens het pakket retour te sturen.

Mocht je om een bepaalde reden geen contact met ons willen opnemen kan je jouw bestelling naar het volgende adres opsturen, de kosten van deze zending zijn dan wel voor eigen rekening:

Plantsome
Zwethlaan 40
2675LB Honselersdijk

Eventueel kan er ook gebruik gemaakt worden van het Europees Modelformulier voor Herroeping om een retouraanvraag in gang te zitten. Vul dit formulier in en stuur het naar ons op via de mail en/of post of stop het in het te retourneren pakket.

Wij storten het volledige aankoopbedrag, inclusief eventuele transactiekosten en/of verzendkosten voor de heenzending, zo snel mogelijk en in ieder geval niet later dan 5 dagen na herroeping terug. Wij betalen je terug met hetzelfde betaalmiddel als waarmee de oorspronkelijke transactie is verricht. Wij mogen wachten met terugbetaling tot wij de goederen hebben teruggekregen, of jij hebt aangetoond dat je de goederen hebt teruggezonden, al naar gelang welk tijdstip eerst valt.

Standaard geldt voor alle producten die je online of in een fysieke winkel koopt een bedenktermijn van 14 dagen na het ontvangen van de producten, waarbinnen je het product weer retour moet kunnen sturen. Dit wordt het herroepingsrecht genoemd. Er is echter een uitzondering voor bederfelijke producten, zoals sommige planten. Dat vinden we niet heel aardig, dus bij ons kan je binnen 14 dagen alle producten retourneren. Ook (alle) kamerplanten. Als de planten niet goed zijn behandeld gedurende de bedenktermijn dan kunnen we de waardevermindering die daarvan het gevolg is bij je in rekening brengen (dit kan oplopen tot 100% van de aanschafwaarde). Het retourneren is overigens in beide gevallen helemaal gratis, zie de vraag hierboven voor meer informatie.